Az épület előtt, ami éveken át az otthonom volt,
továbbmegyek majd egy napon, 
próbálom nem mérni a távolságot a barátaim házáig.
A testes özvegyasszony, akinek szeretkező nyögései sokszor fölvertek 
az éjszakákban, már nem az én szomszédom.
Semmiségeket találok majd ki, hogy ne feszengjek.
Megszámolom például a lépteimet, 
beleharapok az ajkamba és ízlelgetem ezt a gyenge fájdalmat,
esetleg egy teljes csomag papírzsebkendőt 
morzsolok szét az ujjaim között.
Nem próbálok kerülőutat keresni,
hogy segítsen túllépni a fájdalmon.
Nem fosztom meg magamat a kószálástól, 
miközben a belülről feltörő megvetést rágcsálva 
edzem a fogaimat.
És mikor megpróbálok majd megbékélni 
a hideg kezekkel, melyek ide löktek engem, 
emlékezni fogok, 
hogy én nem maszatoltam össze a fehér fürdőszobát 
a saját sötét árnyalataimmal.
Meghaladtak a dolgok. Semmi kétség. 
A falak – önmagukban – sosem jelentek meg az álmaimban,
és nem is képzeltem, hogy a festék színe 
mennyire illik a szörnyű világításhoz.
Ez az épület éveken át az otthonom volt.
Nem kollégium, 
ahol estélyi ruhát hagyhattam volna az ajtó 
mögötti szegre akasztva, 
ahol a régi képeimet kiragaszthattam volna
valami ragasztóval.
Azt hiszem, hogy a Szerelem kolera idejénből
kiírt érzelmes mondatok 
ott már annyira összekuszálódtak, 
hogy egy valódi komédia szövegkönyvévé váltak.
(94. március)